Thursday 11 August 2011

Pertemuan dengan JHEOA Bentong

UNIT PENERANGAN
KOLEJ KOMUNITI BENTONG
BULAN JULAI
TAHUN 2011

Disediakan oleh:
Pegawai Penerangan
Unit Penerangan
Kolej Komuniti Bentong


Tajuk              : Pertemuan dengan JHEOA Bentong
Anjuran          : Kolej Komuniti Bentong
Tempat           : Pejabat JHEOA Bentong,Bentong
Tarikh             : 13 Julai 2011
Masa              : 2.30 petang - 3.30 petang


Pengenalan

Pertemuan dengan Agensi-agensi strategik kerajaan seperti Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA) atau kini dikenali sebagai JAKOA (Jabatan Kemajuan Orang Asli), adalah penting dalam rangka memdapatkan seberapa ramai peserta dari kalangan orang asli. Rata-ratanya orang asli tidak mengetahui kewujudan Kolej Komuniti Bentong dan peluang ini perlu diambil bagi merapatkan hubungan antara Kolej Komuniti Bentong dan pihak pengurusan hal ehwal orang asli.

Isi Kandungan:

Tepat jam 2.30 petang, Pegawai Penerangan sampai di premis JHEOA Bentong dan bertemu dengan En. Hamdan Yaakob yang merupakan Pegawai Kanan JHEOA Bentong.

Walaupun dalam kesibukan, En. Hamdan Yaakob sempat meluangkan sedikit masa untuk mendengar serba sedikit tentang program yang ditawarkan di Kolej Komuniti Bentong khususnya program Sijil Modular Kebangsaan dan Program Latihan 1 Malaysia.

Sedikti soal jawab disertai oleh pembantu beliau, juga seorang dari kalangan Orang Asli. Suasana agak memberangkan kerana mendapat respon yang baik dari pihak JHEOA Bentong.

Dalam sesi perbincangan ini, En. Hamdan Yaakob bersetuju untuk berkolaborasi dengan pihak Kolej Komuniti Bentong untuk menganjurkan aktiviti atau program kursus jangka pendek di kawasan perumahan orang Asli sekitar Bentong.

Atas permintaan itu Pegawai Penerangan akan memanjangkan hal tersebut kepada Unit Pengajian Sepanjang Hayat, Kolej Komuniti Bentong atau dalam mesyuarat pengurusan Kolej.

Walaubagaimana pun, En. Hamdan Yaakob berkata beliau akan menghubungi pihak Kolej Komuniti Bentong setelah mereka bersedia.

En. Hamdan Yaakob sangat mengalu-alukan sebarang program yang melibatkan kepentingan orang Asli dan pihak JHEOA. Beliau juga turut berkata wang pendaftaran kursus pendek program Latihan 1 Malaysia tidak menjadi masalah bagi pihaknya dan juga pihak orang Asli.

Jam 3.30 petang, pertemuan pun berakhir.

 
Gambar sekitar aktivit:

(Klik imej untuk besarkan)





No comments:

Post a Comment