LAPORAN AKTIVITI
UNIT PENERANGAN
KOLEJ KOMUNITI BENTONG
26 SEPT 2012
Disediakan oleh:
Pegawai Penerangan
Tajuk : Promosi Sempena Karnival Kokurikulum Serta
Khidmat Komuniti SMK Bentong 2012
Khidmat Komuniti SMK Bentong 2012
Anjuran : SMK Bentong
Tempat : SMK Bentong
Tarikh : 26 September 2012
Masa : 8.00 pagi – 1.00 tengahari
Bilangan Peserta : Terbuka kepada orang ramai
Jadual Pergerakan : Tiada
PENGENALAN
Karnival Kokurikulum Serta Khidmat Komuniti adalah satu program kokurikulum pelajar peringkat SMK Bentong yang telah dirasmikan oleh ADUN Ketari, Datuk Dr Ng Keong Chye. Kolej Komuniti Bentong (diwakili Pegawai Pengambilan, En. Mohd Fazli Khaisunizam Ismail & Pegawai Penerangan) dan beberapa IPTS yang lain telah dijemput bagi membuka booth promosi pada hari tersebut.
ISI KANDUNGAN
Wakil Kolej Komuniti Bentong tiba di lokasi sekitar jam 8.30 pagi. Kolej Komuniti Bentong telah membuka booth promosi dengan pelbagai flies, brochures, serta keratan akhbar untuk dipertontonkan dan disebarkan kepada komuniti SMK Bentong dan juga orang ramai yang hadir.
Tepat jam 9.15 pagi, Pegawai Penerangan KK Bentong dijemut untuk memberikan ceramah berkaitan Kolej Komuniti Bentong kepada seluruh pelajar SMK Bentong. Slot ceramah diberikan selama 30 minit dan di pengerusikan oleh Guru Kaunseling SMK Bentong, Engku Aduka Engku Razlan.
Semasa sesi ceramah diberikan, para pelajar SMK Bentong juga diberi ruang untuk bersoal-jawab bersama Pegawai Penerangan KK Bentong. Beberapa orang pelajar turut menunjukkan minat untuk bertanyakan soalan-soalan tentang program Modular.
Setelah selesai sesi ceramah, Pegawai Penerangan dan Pegawai Pengambilan kembali ke lokasi booth. Lebih kurang 16 orang pelajar telah mengisi borang. Seramai 7 orang daripadanya memohon untuk masuk ke KK Bentong dan selebihnya Kolej Komuniti selain dari Bentong.
KESIMPULAN
Promosi kali ini amat memberangsangkang. Ia adalah hasil usaha kaunselor yang bertungkus-lumus menyediakan laluan buat pelajarnya.
Galeri SMK Bentong: http://gbksmkbentong.blogspot.com/p/galeri.html
No comments:
Post a Comment